یک استارت آپ موفق
یک استارت آپ موفق داشتن آرزوی هر انسانی است.
دانستن ویژگی های استارتاپ های موفق در ایجاد استارتاپ موفق نقش اساسی دارد.
یک استارت آپ موفق باید ویژگیهای خاص خودش را داشته باشد که بسیاری از افراد به آن دقت لازم را ندارند.
در این مطلب میخواهیم برخی از ویژگی های یک استارت آپ موفق بررسی کرده و به مشکلات استارت آپ های اینترنتی بپردازیم.
بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به دلیل عدم در نظر گرفتن نیازهای بازار، بررسی صحیح رقبا، شناخت نیازهای مخاطب و نداشتن برنامه مناسب برای بازاریابی از بین می روند،
برای جلوگیری از این موضوع باید جوانب مختلف یک کسب و کار اینترنتی را تحلیل کرد
و پیش از راه اندازی و سرمایه گذاری در این زمینه دقت های لازم را انجام داد..
ایده اولیه
ایده اولیه یک استارت آپ اهمیت بسیار زیادی دارد.
ایده راه اندازی می تواند برگرفته از شرکتهای موفقی باشد که در یک بازار بخصوص فعالیت می کنند و یا حتی می تواند ایده موفقی که در خارج از ایران یا حتی یک منطقه جغرافیایی خاص پیاده سازی شده و موفق بوده به عنوان طرح اولیه در نظر گرفته شود.
به نظر من از ایده هایی که نمونه داخلی یا خارجی ندارند باید ترسید،
زیرا ممکن است دلیلی بر پیاده سازی نشدن آن ایده تا کنون وجود داشته باشد.
بنابراین ایده های اولیه استارت آپ به سه بخش تقسیم می شوند:
۱️⃣ایده های تکراری (تقلید کردن از شرکتهای موفق داخلی)
۲️⃣ایده های جدید (با مشابه خارجی یا منطقه ای)
۳️⃣ایده های نو
در دو نوع اول شما ریسک بسیار کمتری دارید و دغدغه هایی مانند فرهنگ سازی و… را نخواهید داشت.
اما در نوع سوم باید بسیار محتاط عمل کنید و در صورتی که ایده خود را بتوانید به خوبی عملی کنید این ریسک را خواهید داشت که افراد دیگر ایده شما را کپی کنند و برای اینکه در بازاری که ایجاد کرده اید پیشرو باشید هم باید فرهنگسازی انجام بدید، هم برنامه بازاریابی مناسبی داشته باشید و هم همیشه یک قدم از رقبا جلوتر باشید.
البته اگر این کارها را بخوبی انجام دهید، یک کسب و کار موفق (استارت آپ) در انتظار شماست..