چند سوال مهم قبل از شروع کسب و کار
چند سوال مهم قبل از شروع کسب و کار که باید از خود بپرسید و تا به جواب های قانع کننده در مورد این سوالات نرسیده اید شروع به کار نکنید.
شما یک ایده عالی داشتید، شما علاقه و تعهد دارید، شما آماده شروع کسب و کار خود هستید.
اما صبر کنید پنج سؤال پیش می آید که باید بپرسید و پاسخ دهید.
۱- آیا بازار تجاری برای آن وجود دارد؟
این ممکن است یک ایده عالی باشد، اما شما فقط زمانی می توانید مطمئن باشید که تحقیق درمورد بازار خود را انجام دهید.
۲- آیا شما دانش، تجربه و قدرت کافی برای به دست آوردن بازار را دارید؟
در شناسایی شکاف های مهارت و دانش خود صادق باشید و سپس چگونگی پر کردن آنها را بفهمید.
۳- چه چیز دیگری لازم است بدانید؟
در مورد آنچه که می خواهید انجام دهید زیاد سوال کنید.
همچنین به یاد داشته باشید که: “شما نمی دانید که شما نمی دانید”.
حتی اگر ایده کسب و کارتان بهترین ایده باشد، همچنان توصیه می شود از یک مربی موفق کسب و کار، یک حسابدار خوب و یک وکیل قابل اعتماد استفاده و مشاوره داشته باشید.
۴- بهترین روش راه اندازی این کسب و کار چیست؟
در ساده ترین حالت می توانید به تنهایی کسب و کارتان را سریعا راه اندازی کنید،
اما آیا می دانید پیامدهای یک معامله گر تنها چیست؟
آیا کسب و کار شما موفق می شود با یک مشارکت محدود با مسئولیت محدود،
یک شرکت محدود، یک موسسه خیریه یا یک شرکت اجتماعی مناسب؟
شما باید مشاوره بگیرید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.
کار با شریک
۵- اگر با شخص دیگری شروع به کار می کنید، با دقت فکر کنید: آیا می خواهید با هم کار کنید؟ چه توقعی دارید؟ آیا شرکای شما برابرند؟
آیا توافق کرده اید، در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد اگر شرایط تغییر کند،
به عنوان مثال به دلیل اختلاف یا بیماری بحرانی؟
اینها همه چیزهایی هستند که باید اکنون در نظر گرفته شوند،
در حالی که شما در موقعیتی هستید که بدون هیجان صحبت می کنید.
تمام این مراحل بسیار مهم هستند زیرا تصمیماتی که در این مرحله اتخاذ می کنید،
پایه ای برای آنچه که در پیش رو دارید است.
البته شما بعد ازاین باید بر جنبه های عملیاتی کسب و کار تحقیقات خود را شروع کنید:
بودجه، وب سایت، تبلیغات، شبکه، یک طرح کسب و کار و تمام فعالیت های دیگر که تمرکز روزانه خود را هنگامی که کسب و کار خود را ایجاد می کنید.
هنگامی که نیاز به محصول یا سرویس را شناسایی کرده اید،
قیمت، میزان مورد نیاز و مسیر ورود به بازار را بررسی کنید
و شما اطمینان پیدا کنید که تعهد، استقامت، منابع، دانش تجاری و پشتیبانی (خانواده، دوستان و تیم کسب و کار درست) را در نظر گرفته اید
تا بتوانید این ایده را پیاده سازی کنید،و با اعتماد به نفس باشید.
شاید این ایده عالی شما باشد و برنده می شود.