شناخت بازار برای استارت آپ موفق
شناخت بازار برای استارت آپ موفق و تحقیقات دقیق و کامل در مورد بازار محصول ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
ما در نهایت باید محصول و خروجی استارت آپ خود را در بازار و برای مصرف کننده ارائه دهیم.
شناخت نیازهای مشتری و تحقیق در مورد اتفاقاتی که در بازار جریان دارد اهمیت بسیار زیادی دارد.
مخاطب ما در اکثر مواقع ذهنیتی متفاوت با آنچه ما فکر می کنیم دارد.
اکثر افراد در زمانی که می خواهند کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند،
به صورت خیلی خوشبینانه به موضوع نگاه می کنند و تصوراتی رویایی دارند،
اگر تحقیقات بازار به خوبی صورت نگیرد؛
قطعا کسب و کار شما پس از صرف هزینه های مختلف با شکست مواجه می شود.
بنابراین بهتر است قبل از انجام هر عملی تحقیقات مناسبی در مورد نیازهای مخاطب، شرکت های رقیب، قدرت خرید مخاطب و هزینه ای که حاضر است بابت کالا و خدمات شما پرداخت کند و… انجام دهید.
فرم های نظر سنجی به تنهایی نمی توانند دید مناسبی به شما برای برنامه ریزی های بعدی بدهند،
در بسیاری از مواقع افراد مختلفی در فرم های نظر سنجی اعلام می کنند که حاضر به خرید یک محصول خاص هستند و زمانی که محصول تولید می شود از خرید امتناع می کنند،
زیرا پاسخ اولیه ای که داده اند بر اساس احساس آنها بوده و خرید آنها بر اساس منطق صورت میگیرد،
چنین اتفاقی بر اساس عکس العمل های مغز انسان بوجود می آید که در شاخه علم بازاریابی عصبی قرار می گیرد.
از طرف دیگر نحوه مطرح کردن سوالات پرسشنامه و انتخاب افراد مناسب اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.