درآمد بر پایه ی کارایی
درآمد بر پایه ی کارایی (Perfomance -based ) از جمله راه کار های درآمدزایی است که باعث افزایش درآمد می شود.
جریان های درآمدی که برمبنای کارایی بنا شده اند به خودی خود ربطی به ارزش محصول یا خدمات ندارند،
بلکه به کارایی ارائه شده بستگی دارند.
مشتریان بابت یک شاخص کارایی از پیش تعریف شده، بهای معینی می پردازند.
مثال: رولز-رویس خودش فروشنده موتورهای هواپیما نیست بلکه ساعات عملکرد آن را می فروشد.
به عبارتی این مدل شبیه زمانی است که شما فقط برای ساعاتی که اتومبیل خود را استفاده می کنید
هزینه ای پرداخت کنید و نه اینکه آن را کاملا خریداری کنید.
مدلهای مرتبط:
Fahrenheit 212: همفکری خلاقانه همراه با کاهش ریسک.
(معرفی استراتژی های نوآورانه و توسعه محصولات و خدمات و تجارب جدید که پایداری و سودمندی را برای مشتریان فراهم می کنند.)
GKD Mediamesh: نماهای شبکه ها، پرداخت هزینه برای هر یک ساعت.
SugarSync: یک سرویس ابری برای به اشتراک گذاری فایل و همچنین بک آپ گیری آنلاین.
شامل مدل های درآمدی رایگان و پولی