تبلیغات چیست ؟
تبلیغات چیست و به وسیله کدام یک از رسانه های ارتباط جمعی صورت می گیرد؟
یکی از ویژگی های کلیدی تبلیغات این است که از رسانه ای جمعی مانند
روزنامه ها، مجلات، رادیو و تلویزیون برای دستیابی به مشتریان استفاده شود
ادبیات بازاریابی و تبلیغات دارای تعاریف مختلفی از تبلیغات است،
اما ممکن است در بیشتر این تعاریف، عناصر یا کلمات مشترک را شناسایی کنیم.
انجمن بازاریابی آمریکایی (AMA) تبلیغات را این گونه تعریف کرده است.
قرار دادن اطلاعیه ها و پیام های متقاعد کننده در زمان یا فضای خریداری شده
در هر رسانه ای از سوی رسانه های تجاری توسط شرکت های تجاری،
سازمان های غیر انتفاعی، سازمان های دولتی و افرادی که به دنبال اطلاع رسانی
و یا متقاعد کردن اعضای یک بازار هدف خاص یا مخاطب در مورد محصولات، خدمات، سازمان ها یا ایده های خود.
دیکشنری میراث آمریکایی، تبلیغات را “فعالیت جذب توجه عمومی به یک محصول یا کسب و کار ،
به عنوان اعلامیه های چاپ شده ویا رسانه های الکترونیکی” تعریف می کند.
محققان بازاریابی منتخب، تبلیغات را در شرایط زیر تعریف می کنند:
“هر گونه ارتباط غیر شخصی که توسط یک حامی شناسایی شده پرداخت می شود
و شامل روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و رسانه های دیگر (مانند بیلبوردها، ایستگاه اتوبوس نشانه ها)
و یا ارتباط مستقیم به مصرف کننده از طریق ایمیل مستقیم ،برای ترویج پذیرش کالاها، خدمات، افراد یا ایده ها منتشر شده است.”
یکی از کوتاه ترین تعاریف تبلیغات این است که تبلیغات یک اقدام متقابل پرداخت شده و توده ای برای متقاعد کردن است.