باورهای غلط برای بازاریابی
باورهای غلط برای بازاریابی باعث زمین خوردن کسب و کار و سرمایه گذاری شما می شود.
بسیاری از ایده های اینترنتی بر اساس نیاز مخاطب بنا شده اند
و در نگاه اول بسیار هوشمندانه و زیبا به نظر می رسند،
اما زمانی که به مرحله اجرا در می آیند با شکست مواجه می شوند.
دلیل این موضوع عدم تجربه کافی نزد مدیر استارت آپ و در نظر نگرفتن روش دسترسی به مخاطب و مشتری هدف است.
به عنوان مثال دو ایده اولیه را مطرح می کنم:
ایده ۱: راه اندازی سایت جمع سپاری
ایجاد یک سایت جهت جمع سپاری پروژه های مختلف به افراد،
به عنوان مثال یک شرکت که میخواهد برای خود لوگو طراحی کند،
می تواند به این سایت مراجعه کند و در قالب یک مسابقه طراحی لوگوی خود را واگذار کند
و به لوگوی انتخابی خود هزینه را پرداخت نماید.
مشکل ایده این است که جمع کردن افراد متخصص در زمینه های مختلف در چنین سایتی با هزینه های گزافی همراه است و از طرف دیگر مجاب کردن شرکتها به انجام این کار، کار ساده ای نیست.
بنابراین این ایده با وجود اینکه شاید در تحقیقات اولیه هم جالب به نظر برسد نهایتا محکوم به فناست.
ایده ۲: راه اندازی سایت نظرسنجی محصولات
ایجاد یک سایت جهت دریافت نظرات افراد مختلفی که یک محصول را خریداری کرده اند
و کمک کردن به خریداران بعدی برای انتخاب بهتر محصول.
این ایده نیز به نظر بسیار زیبا می رسد اما در عمل چند مشکل دارد
یکی از مهمترین آنها این است که مشتریانی که از یک محصول راضی هستند
معمولا دلیلی برای ارسال نظر خود نمی بینند و با سایت نیز آشنا نمی شوند،
اما مشتریانی که ناراضی هستند به دنبال شکایت از محصول هستند و ممکن است از طریق اینترنت با چنین سایتی آشنا شوند
و این وب سایت نهایتا مملو از پیامهای شکایت و… خواهد بود.
از طرف دیگر کاربر اینترنت همواره با ذهنیت خود در وب سایت ها وبگردی می کند
و شخصی که به دنبال شکایت از یک محصول یا شرکت است
بدون توجه به اینکه سایت شما یک سایت واسطه است این شکایت را پیش شما مطرح خواهد کرد
و چنین سایتی عملا هرگز اطلاعات مفیدی تولید نخواهد کرد.