بازاریابی جهانی
بازاریابی جهانی از نگاه های مختلف دسته بندی های متفاوتی دارد.
تبلیغات از طریق پنج مرحله عمده توسعه توسعه یافت: داخلی، صادرات، بین المللی، چند ملیتی و جهانی.
برای تبلیغ کنندگان جهانی، چهار هدف به طور بالقوه رقابتی وجود دارد که باید در زمان تبلیغات در سرتاسر جهان، متعادل شود:
ایجاد یک نام تجاری در حین صحبت با یک صدا، توسعه در مقیاس اقتصاد در فرایند خلاقیت،
به حداکثر رساندن اثربخشی محلی تبلیغات و افزایش سرعت پیاده سازی از مراحل تکاملی بازاریابی جهانی متولد شده،
سه رویکرد اصلی و اساسا متفاوت برای توسعه اعلام های تبلیغاتی جهانی است:
صادرات اعلام، تولید اعلام های محلی و وارد کردن ایده هایی که سفر می کنند.
تحقیقات تبلیغاتی کلید تعیین موفقیت یک آگهی در هر کشوری یا منطقه است.
توانایی شناسایی موفقیت آن، این است که چگونه میزان مقیاس تبلیغات به حداکثر می رسد.
هنگامی که یک نفر می داند چه چیزی در آگهی کار می کند، این ایده یا ایده ها می تواند توسط هر بازار دیگری وارد شود.
اقدامات تحقیق بازار، مانند جریان توجه، جریان احساسات و لحظات تبلیغاتی،
بینش را در مورد کارهایی که در یک آگهی در هر کشوری یا منطقه انجام می دهند، ارائه می دهند.