انواع دسته بندی تبلیغات
انواع دسته بندی تبلیغات بر اساس نیاز بازار هدف و فاکتور های مختلف به منظور برند سازی و یا فروش فوری.
تبلیغات ممکن است به شیوه های گوناگون طبقه بندی شود،
از جمله سبک تبلیغات، مخاطبان هدف، محدوده جغرافیایی، محدوده و یا هدف از تبلیغات.
به عنوان مثال، در تبلیغات چاپی، طبقه بندی بر اساس سبک می تواند شامل تبلیغات صفحه نمایش
(تبلیغات با طراحی موارد فروخته شده توسط اندازه)
در برابر تبلیغات طبقه بندی شده (تبلیغات بدون عناصر طراحی شده و توسط کلمه و یا خط) به فروش برسد.
تبلیغات ممکن است محلی، ملی یا جهانی باشد.
یک کمپین تبلیغاتی ممکن است به مصرف کنندگان و یا کسب و کار هدایت شود.
هدف آگهی ممکن است بالا بردن آگاهی (تبلیغات مارکدار) یا فروش فوری باشد (تبلیغات واکنش مستقیم)