اشتراک گذاری (Subscription)
اشتراک گذاری خدمات ارائه شده توسط شما به جای فروش آن خدمات یکی از تکنیک های افزایش درآمد است.
به جای فروش پیشنهادات و محصولات و خدمات ارائه شده به صورت تک پرداخت، یک اشتراک بر اساس پرداخت های دوره ای اجازه می دهد که استفاده، دسترسی و دریافت یک محصول یا خدمات برای یک دوره زمانی خاص امکان پذیر باشد.
اشتراک ها باعث افزایش وافاداری در میان مشتریان شما شده و یک جریان ثابت از درآمد قابل پیشبینی را ایجاد می کنند.
با این وجود، به یاد داشته باشید که به چندین دلیل، ممکن است
مشتری های بالقوه برای یک مدت زمان طولانی تر، به پیشنهادات توجهی نداشته باشند.
(صورت حساب دوره ای اتوماتیک یا تفاضای پیشنهاد برای بازهی زمانی کوتاهتر از دوره اشتراک).
مدل های مرتبط:
Alibaba Group (گروه علی بابا): بازاری جهانی که خریداران و تامین کنندگان را به هم متصل میکند.
Amazon Services (خدمات آمازون): راه حلهای آمازون برای تجارت.
Amazon Web Services (خدمات تحت وب آمازون): زیرساخت فناوری اطلاعات و خدمات آمازون برای کسب و کارها.
Android: سیستم عامل منبع باز گوگل برای موبایل.
Badoo : شبکه دوستیابی به صورت پرداخت آنلاین.
Beacon: اختراعِ دوباره ی مدل تجاری برای خبرنگاری.
(پلتفرمی است که این اجازه را به شما می دهد که از روزنامه نگار و یا خبرنگار خود بصورت مستقیم حمایت مالی کنید. به عبارتی شما تصمیم می گیرید که چه مطالبی را به جای تبلیغات در یک رسانه ببینید.)
Behance : ساختن آینده یِ جریان کاری خلاق.
BlackBerry (بلک بری): ایجاد انقلابی در صنعت گوشی تلفن همراه با دستگاه هایی برای کسب و کار و بازار مصرف دولتی